lördag 18 augusti 2007

Över 4000 träffar

Enligt Statcounter har över 4000 träffar noterats på den här bloggen. En närmare granskning visar att en del inte är singaporaner, brasilianer eller texasbor som snabbt ramlar in men lika snabbt ramlar ut igen pga usla kunskaper i svenska - några verkar ägna sig några minuter åt att läsa mina små texter också. Som jag skrev nedan har jag beslutat att göra en försiktig öppning mot yttervärlden; skulle du vilja kommentera något så eposta till bn@hyveln.com så skall jag fundera på om jag vill släppa in dig. Jag vill veta vad det är för folk jag har att göra med, helt enkelt. Kommentarsregler: anständig ton, sakfrågeinriktat, sak är viktigare än person, inga "anonym" släpps in. Själv undviker jag personangrepp, men eftersom jag ändå kallat Bush "galning" och uttryckt starka tvivel om minister Odenberg är jag villig att ge herrarna plats för genmäle.

Besökssiffrorna till min separata blogg för bokrecensioner (lika spärrad mot yttervärlden som den här tror/hoppas jag) är förvånansvärt hög, några hundra hittills. Tranströmmer är det inlägg som "gått bäst", men även Slussen, Kulturrevolutionen och Einstein, liksom Foucaultinspirerad forskning verkar ha väckt en del intresse. Kul. Jag håller just på med en tjock bok om Latinamerikas historia. Det kanske blir något om den så småningom.

Men, men ... bloggen Björnpoesi, den missar ni! Tänk på den stackars poeten som sitter här med sitt blödande hjärta och bara ett halvdussin träffar på bloggen/dag! Titta på spalten med länkar till höger på den här sidan - de djupaste tankarna finns bara en knapptryckning bort!

Inga kommentarer: