torsdag 10 januari 2008

20.001

Kollade på StatCounter nyss, och där påstår man att den här bloggen just inregistrerat besökare 20.001. Det är ganska mycket för en liten historia som jag tänkte mig som tillfällig när av en slump kom till världen i februari förra året. Eftersom de flesta besökare förmodligen bara varit inne och vänt, vägledda av något sökord i en sökmotor, tror jag inte att det är mer än några tusen "riktiga" läsningar, men det är ju mycket i alla fall.


Tillåt mig att bjuda eventuella trogna läsare på en (symbolisk) pepparkaka, i form av en av de pepparkakshus som var utställda på Arkitekturmuseet när jag var där för några dagar sedan. Jag har skrivit en del om arkitektur i den här bloggen, och mer lär det bli. Och om samhällsplanering, och om både det ena och det andra ... . Välkommen åter!

2 kommentarer:

Knapsu sa...

Det är väl inga hyresrätter väl?
Isåfall måste vi snarast ombilda dem till ägarlägenheter så att hyresgästerna blir fria och lyckliga resten av sin liv.
Mvh Mats O
minister

Björn Nilsson sa...

Herr Ministern kommer med en intressant kommentar. Nyss såg jag att en trea i närheten har utbjudits för nästan 3,3 miljoner. Sagolika summor på gång. Och en sagolik skuldbelastning för folk som inte begriper att det är banken, inte de själva, som egentligen äger deras belånade bostadsrätter. Det kan bli intressant framåt att följa utvecklingen, om det nu verkligen är så att vi är på väg in i en ny lågkonjunktur.

Att gå till ägarlägenheter är väl bara ytterligare ett steg att försöka knäcka alla sociala ambitioner på bostadsmarknaden. Rika knösar kan väl köpa en del lägenheter och sedan leva på att hyra ut en liten två (fri hyressättning, naturligtvis!) till femton polacker exempelvis.