torsdag 11 september 2008

11 september - del 2

Jag var inte så lång stund på 11 septembermötet på Sergels torg, känner mig lite snuvig (en seg höstförkylning har jagat mig sedan förra veckan) och det var kallt i luften. Men några bilder blev det.



Genom en banderoll anas en livligt spelande musiker. Han tillhörde gänget nedan, med en likaledes livligt trummande dam i elegant klädnad från Västsahara. Jag undrar vad de tyckte om det kyliga vädret i Stockholm? Inte kallare än en natt i öknen kanske? Hur som helst, de spelade någon sorts öken-rock.





Den här dagen kan vi uppmärksamma 11 september 73, kuppen mot Allende i Chile. Om kuppmakarna och deras vänner i Washington trodde att Salvador Allende skulle glömmas bort tog de miste.

Banderollen nedan stödjer Bolivia. Jag såg i morse att Bolivia bett USA:s ambassadör att sticka iväg. Den tiden när USA:s ambassadörer utan vidare kunde åka runt och fixa och trixa utan ingripanden är uppenbarligen över på en del håll.



Inga kommentarer: