lördag 24 januari 2009

80.000 passerade

Jaha, enligt Statcounter har det nu varit drygt 80.000 träffar på Björnbrum. Det tackar man för. Eftersom bloggen hann vara igång ungefär två månader innan jag lade in en räknare bör händelsen i själva verket ha inträffat för flera dagar sedan. Här är lite statistik som jag klippt ut, med en kurva över dagliga besök:



Man noterar dels en långsam tillväxt, dels den märkliga "flaggstången" som består tusentals besökare som rasade in under 2-3 dagars tid när jag lagt upp en film med Leningrad Cowboys. Antar att det var folk som sökte på ettdera av desa två ord och fick en hänvisning till mig. Hoppas de hann bli förvånade innan de hoppade ut igen!

Här är statistiken som det ser ut om man börjar efter "flaggstången". Man kan notera att andra intressen än att läsa bloggar gör sig påminda under sommarmånaderna samt omkring den 24 december. Men det är en svagt uppåtgående tendens över tiden. Då får man väl hålla på ett tag till.

Statistik för mina andra bloggar då? Om vi tar Björnholm som tittar mer på Stockholm med omnejder börjar antalet träffar närma sig 9.500. Sedan har vi den verkligt exklusiva Björnpoesi. Ibland är det upp till tio träffar per dag, men normalt är det kanske två eller tre! Jag utgår från att det är de verkliga finsmakarna som då och då tittar in.

Och så finns det Björnrecension som är mer inriktad på litteratur och kultur. Här är träffarna månad för månad:



Samma historia här: under sommaren och jul/nyår falnar bloggläsarintresset. Uppdateringar sker inte så ofta, men jag noterar att folk går in och tittar även på gamla bloggposter. Vill man driva en blogg som inte bara sysslar med dagsländefrågor är det här tydligen rätt sort.

Inga kommentarer: