söndag 22 november 2009

Den sista blomman


Bloggkollegan Lennart
visar rosor som givit upp och vissnat inför den annalkande vintern. Här är mitt svar: sista blomman för året (antar jag) på min hibiscus.

Tidigare år har "hibben" givit en eller två omgångar med blommor. I år har den tydligen blivit helgalen och det här är fjärde blomningen. Dock sitter hibiscusblommor inte kvar så länge och jag skyndade mig att ta ett foto innan den här praktfulla pjäsen ramlar av.

Säg, ser den inte lika fin ut som en äkta tygblomma!

2 kommentarer:

Kerstin sa...

En mycket vacker hibiskusblomma. Men som du säger, de faller ju av ganska snabbt. Det är ju lite tråkigt.

Björn Nilsson sa...

Tro't eller ej, men den sitter fortfarande kvar! Men den börjar att blekna, så i morgon har den nog givit upp misstänker jag. Men det där roligt så länge det varar!