tisdag 14 september 2010

Stoppa X i en papperskorg


Stoppa Borg i en papperskorg ropades det strax efter förra valet. Kanske går bra med hans chef också, men då vet jag inte hur ramsan skulle låta. Med en stor papperskorg skulle fler tvivelaktiga politiker platsa där. Undrar hur socialdemokraterna skall hantera en partiledning som lyckats spela bort en solklar seger - kanske man bara rycker på axlarna och vegeterar vidare? Många människor kommer att få lida för det. Det verkar inte finnas så mycket ryggrad i det partiet. Moget för historiens sophög kanske?

Papperskorgen fotograferad på Söder i förmiddags.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

I mina mörkaste stunder tror jag att S valde partiledare i akt och mening att förlora nästa val, så att Alliansen i lugn och ro kunde genomföra det systemskifte som vad jag förstår påbjuds av Lissabonfördraget.
Och när det såg lite dystert ut, skillnaderna minskade mellan blocken, då skyndade Göran Persson, Rosengren och Feldt ut för att försöka ställa allting tillrätta igen.

Tacksammare måltavla för smutskastning än S ledare får man ju leta efter. Att hon skulle "mosas" av den borgerliga pressen var ju inte svårt att lista ut.

Björn Nilsson sa...

Själv har jag svårt att tro på något annat än att dagens ledare i SAP helt enkelt har tappat kontakterna med "massorna". Det är en process som pågått i bortåt femtio år nu, och det är märkligt att detta inte skett tidigare. Redan Sträng hamnade i en situation där han var mer kompis med direktörer än med radikala studenter och strejkande arbetare. När ledarna finns i en sfär där de bara umgås med yrkespolitiker och rövslickare händer sånt här.