tisdag 30 november 2010

Meditationer på fölsedan


Berglins har åter slagit huvudet på spiken: så här är det! Har man som jag levt två mansåldrar (en mansålder = trettio år) samt nu, just idag, slår in första pinnen på den tredje mansåldern (någon fjärde lär det inte bli) känner man igen situationen exakt. Folk vet ju tamejphan ingenting numera! Ned med allting!

(För ett tag sedan höll jag på att bli nedtrampad av en sur gubbdj-l på Årstabron för övrigt. Han höll stenhårt på någon sorts vänsterregel, verkar det, vilken möjligen kan bero av en konsekvent vägran att erkänna omläggningen till högertrafik. Men den var ju så sent som 1967, och det kan vara svårt att ställa om med så kort varsel. Gubbdj-ln blev så upprörd att han i stället höll på att krocka med en cyklist också.)

Och skål för mig!

Braskväder är det också, så vi kanske kan se fram emot en grön jul?

2 kommentarer:

Lasse Strömberg sa...

Jag höjer mitt glas och skålar för din tredje mansålder.

Björn Nilsson sa...

Tack. Här traskar man städse mot den tredje ... vad det nu blir. Barndomen kanske?