onsdag 12 januari 2011

2500 - och sedan då?

Man kanske kunde hänga upp sig på lämpligt ställe och ta det lugnt ett tag och sova bort vintern ...

... eller sitta i stillsam begrundan inför tillvarons märkligheter, och sedan blogga om'et.

Jaha, detta är det 2500:ade inlägget på den här bloggen. Det är ganska mycket jobb nedlagt sedan starten, och nog har man rätt att bli lite trött. Jag vet inte om det kan vara läge att dra ner skrivandet och i stället ha längre och mer genomarbetade inlägg med förhoppningsvis hög informationskvalitet, eller göra något annat åt helt annat håll. Allt flyter, som Herakleitos påpekade. Mina intressen går åt många olika håll. Om någon läsare har synpunkter så är det bara att skriva - om jag sedan följer förslagen är en annan historia. Tack alla läsare i alla fall!

4 kommentarer:

Pierre Gilly sa...

Ja, sen kommer 2501, 2502...

/lasse sa...

GRATULERAR!
Till denna bedrift.

Man kan inte utan att se likheten i den lille parveln i bilden till höger och vad jag förmodar är ett mer nytaget porträtt där bloggägaren begrundar tillvarons märkligheter. :-)

Nåja, och sen försvinner det ner i historiens kökkenmöddings svarta hål.

Som Blaise Pascal sa:
"När jag ser hur kort mitt liv är, uppslukat liksom mellan det föregående och den kommande evigheten, när jag observerar hur litet rum jag uppfyller och hur denna del är liksom nersänkt i en oerhörd oändlighet av rymder som jag inte känner och som inte känner mig, när jag betänker detta förfäras jag och förvånades, ty det är inget skäl till att jag är här och inte där, till att jag lever nu och inte då."

Björn Nilsson sa...

Tja, man växer till sig med åren som det verkar. Fast det tar emot - kan jag inte hänvisa läsarna till dig i fortsättningen? Pascal var ju verkligen uppmuntrande ...

/lasse sa...

Du får trösta dig med Marx som lär ha sagt:
Vad man inte kan förändra, borde man åtminstone beskriva.



När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel.
Oscar Wilde