lördag 22 januari 2011

Fas 3



Den underliga företeelsen Fas3 har jag haft uppe tidigare i bloggen. Här och här. Man skulle kunna ta Fas 3-upplägget som ett tecken på den praktiska politikens fall rakt ut i sagolandet. Vore inte levande människor inblandade skulle man kunna gapskratta åt eländet.

Vem som är upphovsperson till nedanstående bild vet jag inte, men jag hittade den hos Kaj Raving. Att teckningen ovan kommer från Berglins i Svenskan är väl så självklart att det knappt behöver förklaras.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt i prick/susanna svensson

Björn Nilsson sa...

Tack. Svårt att missa på detta stora mål!

Anonym sa...

Mina erfarenheter från Jobb & Utvecklingsgarantin Fas 1-3 hittills.
Fas 1: 8 veckor hos jobbcoach varav 4 veckor ledighet över sommaren, arbetsuppgifterna var att gå igenom CV + personliga brevet vilket tog 2 dagar.
Sedan sitta och surfa på nätet och gå på Elgiganten, Rusta och andra affärer för att förströ tiden.
Fas 2: Hände ingenting.
Fas 3: Än så länge ingenting.
Under fas 1 + 2 var jag intresserad av jobbrekryteringsmässor och företagspresentationer via arbetsförmedlingen för folk i jobb & utvecklingsgarantin.
Enligt arbetsförmedlingen var dessa mässor och informationer ALLTID till andra personer inom jobb & utvecklingsgarantin och inte för det steget som jag var i.
RESULTAT: Ingenting händer.
SLUTSATS: Avveckla jobb & utvecklingsgarantin eftersom den ändå inte gör någon som helst nytta för samhället eller för den enskilde personen.

Björn Nilsson sa...

Tack för informationen, det låter inte som någon höjdarverksamhet direkt. Snarare slöseri med energin hos folk som vill göra något vettigt men låses in i knapp-verksamheter. Här behövs röjas upp och göras om.