lördag 21 maj 2011

Har någon sett något av domedagen ännu

Jo, enligt den information som jag inhämtat skall Jordens undergång idag den 21 maj förlöpa enligt ett löpande schema där det hela sker klockan 18.00 lokal tid beroende på var man befinner sig. (En liten detalj som beror av att jordklotet faktiskt är klotformat och kretsar runt solen och vad det nu mer har för sig - hade Jorden varit platt hade hela showen kunnat köras överallt på en gång.) Trots att det gått drygt tjugo minuter har jag inte märkt några jordbävningar eller att några rättrogna och gudsfruktande individer flugit förbi fönstret, men vi skall väl inte ge upp hoppet än. Inte har något rapporterats från tidszoner som ligger före oss heller, men det kanske beror på att där bara finns syndare? Men för de som behöver mer vägledning kanske den här lilla instruktionsfilmen kan rekommenderas?





(Undrar om de där korsbärartyperna som jag avbildade i föregående inlägg är inblandade i det här domedags-jippot? Tyckte jag såg någon maranata-tomte där när jag skyndade förbi. Hur som helst, för gudlösa skämtare har 21 maj blivit en riktig högtidsdag - men vi får väl se vem som skrattar sist. Blir det mayanerna som får skratta sist 21 december nästa år? Vi väntar med spänning på svaret!)

Inga kommentarer: