torsdag 14 februari 2013

"Sociala media"

En del är heltända på "sociala media", andra tycker de är pest (eller ett Djävulens tilltag för att få oskyldiga människor fast i just osunt beroende av "sociala media"). Jag gick en kurs en gång där kursledningen ville använda Facebook för att meddela sig med deltagarna, annars hade jag inte haft ett konto där. Nu finns det, men jag använder det inte.

Twitter är populärt bland folk som bara orkar skriva 140 tecken och kanske inte har så djuplodande tankar, men där har jag ett konto och har skrivit några gånger. Men det känns inte heller som något att verkligen engagera sig i. Det finns en "följ"knapp på den här sidan, men vänta dig inte att jag skall spruta ut budskap. Jag försökte skriva en haiku idag. Tänkte att det kanske kunde lämpa sig för poesi i det lilla formatet. Men jag vet inte om det blev så bra.

"Här är några personer du kanske skulle tycka om att följa." Nä, det tror jag inte.

- Va, vet du inte om min senaste äggläggning, har ju skrivit om den både på Fejan och Twitter!

- Ärligt talat, NEJ!!!

1 kommentar:

martin sa...

Såg att du fanns på Twitter, jag loggade in en gång och konstaterade att det var sämre än de meddelande/chatt-tjänster som jag satt och trixade med på 90-talet, så blev det bara en inloggning. Men jag får många spam med tips på twittrar jag bara måste följa som ett resultat av att jag reggade mig.

Jag använder facebook, en del. Det är ett bra sätt att tvinga på mina bekanta mina åsikter och har nu fått mina bekanta att sluta länka till propagandaorgan för SD, eller iaf se till så att de lägger ut det till ett fåtal. Fejjan gick jag in på för att det är ett redskap för social kontroll och social press. Jag använder det för social kontroll av rasism i bekantskapskretsen, för att hetsa emot bankmaffian och den ekonomiska "vetenskapen".