onsdag 28 september 2016
Postnord har svårt med adressen
Att Postnord har problem kan man förstå. Här är ett exempel. Ett brev modell lite större skulle hämtas hos ett av deras ombud. Notera adressen: Pålsundsgatan 32, hos någon som kallas Nära dej.
Men om man tittar på Postnords hemsida så ser adressen ut så här:
Nära Dej Jarans Livs
Pålsundsgatan 4
117 31 STOCKHOLM
Jag kan avslöja att Pålsundsgatan 32 inte ens existerar. Tror att nummer åtta är högsta numret på den lilla bakgatan. Även postnumret har man missat, med fel sista siffra. "Nära Dej" verkar vara någon sorts kedja av butiker. Står man på andra sidan gatan och spanar så ser man "Jarans livs" med stora bokstäver. Sedan finns det ett litet hjärta där det står "Nära dej", men det tror man väl är någon liten reklamsnutt eller liknande, och så jagar man vidare och undrar vart man skall gå.
Mycket mystiskt. Sitter någon på Postnord och knackar in adresserna på hämtningsaviet för hand, och rör ihop gatunamn och nummer? Jag trodde att sådana här saker sköttes genom att man trycker på en knapp på datorn, och så spottar den ut rätt adress varenda gång ur sitt ofelbara minne!
Det är klart: även förr i tiden kunde det bli fel. Men jag minns bara ett sådant fall. Ett paket som skulle gå till posten på Hornsgatan hamnade i stället på posten på Kungsholmen. I övrigt fungerade det alltid. Det kanske var bättre när halvsura posttanter skötte verksamheten?
Hej,
SvaraRaderatänker... kanske är så att Livs butiken själva har angett adressen när de ansökt om att bli ombud? Och att ingen på PostNord har kontrollerat att den stämmer? Eller att någon har tryckt ut massa felaktiga avi klisterlappar? Kan du inte skicka en notering till deras kundtjänst om att det är fel?
Finns kanske de i ditt område som inte kan adressen lika bra och går vilse :)
Den där butiken var postombud på den tiden Posten var Posten. Hur som helst, Postnord har fått en blänkare från mig om att något inte stämmer. Antar att de sitter och funderar på saken.
SvaraRadera