fredag 24 oktober 2008

Generation Information lyfter fram Obama

Eventuellt kammar Obama hem spelet. Det finns olika skäl till det, exempelvis att han och parhästen Biden verkar vara solidare på det tilltänkta jobbet än gamle cancergubben McCain och hans konstiga ersättare från Alaska. Men en annan sak, som jag tror exempelvis bloggaren på Det progressiva USA skulle hålla med om, är att det har kommit in en ny generation som spelar en viktig roll. En stor och välutbildad generation som gillar förändringar och som fångats av Obamas positiva upprop om förändring och hopp, en generation som inte tycker att "nej" är ett svar.

Läser man det här själv- och generationsmedvetna inlägget på HuffPost (Why Obama's Inevitable Presidential Win Proves That the Millenials' Time Has Come ) av en kille som heter Jenks får man kanske en del av de stämningar som tycks bära Obama hela vägen till Vita huset. Anslaget är storstilat (here we come!):

I am 22 years old. I am part of Generation Information. We are roughly between the ages of 18-29. We are about 45 million strong -- nearly one quarter of the political electorate. The population of the Baby Boomers combined with the Greatest Generation doesn't even come close to our numbers. We are bigger, more connected, and more self-oriented than any generation that has come before us.

My Friends and I will be a critical variable that determines who is the 44th President of the United States of America. If 57% of us show up in pivotal states like Virginia, Nevada, and Colorado, we could swing the election by two to three points in each state. That's enough effectively to swing the election.


"Generation Information", det låter något det.

Not only are there a lot of us but there are a lot of us that are capable -- very capable. … My generation is different because unlike any of those who came before us, our access to news - to Information - does not rely on three network news channels for 30 minutes a day, or the daily newspaper. We get our information as it happens -- at our fingertips -- whether we want it or not.


"Generation Information" lever i verkligen i "den globala byn". Och Obama har begripit hur viktiga de här människorna är:

Senator Obama saw my generation the same way George Bush saw the Evangelicals: formidable, plentiful, sometimes radical. Senator Obama knew that in order for him to win in the primary, much less the election, he was going to have to do something different. Do something to get my vote - my generation's vote.


Det står en massa intressant i den här artikeln. Jag vet inte hur mycket som är luft och hur mycket som är solitt, men intressant är det. Kanske vi får en del av nyckeln till Obamas seger - men om han inte vinner, hur förklarar man det i så fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar