fredag 7 augusti 2020

Misslyckad kupp i Vitryssland?

Den märkliga historien med ett antal ryssar som gripits i Vitryssland (nej, jag vägrar skriva Belarus!) ser nu ut att få sin förklaring. Det är inte Ryssland som ställer till något obegripligt i en grannstat, det är inte den inre oppositionen - det förefaller snarare vara en misslyckad USA/NATO/Ukraina-operation. Den gamle indiske diplomaten Bhadrakumar har släppt iväg några twitter i ärendet, och Moon of Alabama har också rett ut turerna.

 

Leta i den här bloggen

Kontakt

Jag kan nås på epost bjornbrum@telia.com. Vettiga frågor besvaras och ovettiga raderas utan omsvep.

En gång var jag liten och söt ,,,

En gång var jag liten och söt ,,,
... numera är jag i alla fall inte liten!

Kommentarsregler

Håll en anständig ton. Muppar göre sig ej besvär. Det här är min blogg och här bestämmer jag. Det är ingen mänsklig rättighet att få kommentera här, inte heller ingår det i någon slags yttrandefrihet. Följer din kommentar ovanstående och dessutom vett och etikett så riskerar den inte att raderas.

Bloggarkiv

Bloggrulle

Creeper