söndag 16 september 2012

Spridda åsikter en söndagseftermiddag


Om att fler och fler media inskränker kommentarmöjligheterna (rått uttryckt: stänger 'pissrännan'):

Yttrandefrihet innebär inte tvång att folk måste lyssna. Min tid är inte obegränsad. Den blir i själva verket alltmer begränsad för var dag. Det innebär att jag inte har lust att vada igenom oändliga mängder av skit och oväsentligheter för att komma fram till de värdefulla bitarna!

Det är bra om artikelförfattarna deltar i debatten, det kan eventuellt göra att seriösa kommentatorer blir mer dominerande på pissgubbarnas bekostnad, och visar att författaren bryr sig. Min egen erfarenhet från bloggen här är att återkoppling från mig verkar uppskattas. Lärorika synpunkter kommer in, och någon (sällsynt) gång har jag till och med modifierat mina uppfattning på grund av påpekanden från läsare. - Jag tror dock detta inte hjälper i stormedia. Som sockerbiten drar till sig flugor drar öppna kommentarsfält i stormedia till sig pissrännefolket. Moderering! Radering! Blockering!



Om moderna kommunikationer:

En nära släkting var intagen på sjukhus för operation för några dagar sedan. Tele-kommunikationen oss emellan var dock svår/omöjlig på grund av dåliga förbindelser från sjukhusområdet (och då avses inte bara från operationsbordet!). Är inte detta SKANDAL! Alla vet ju hur det är numera: folk bloggar, twittrar och fejsbokar, om det så gäller den egna begravningen! Det måste ju vara en mänsklig rättighet att alltid vara uppkopplad!

Operationen? Ja den gick bra!


Röd näckros, verkar sprida sig i stockholmstrakten tror jag

Inga kommentarer: