torsdag 8 januari 2015

Varför dessa flygplanskrascher? En trend?

En gästblogg från läsare Martin. Han är själv osäker på om de här tankarna är rimliga. Någon annan som har synpunkter?

Har funderat på MH017, det försvunna MH370, kraschade Air Asia QZ8501 och andra flygplansincidenter senaste året som rent kvantitativt utgör en suspekt trend. Denna suspekta situation skall givetvis sättas i samband med ryskt flyg som vid flera tillfällen påstås ha flugit nära passagerarplan kring Sverige. Allt detta är resultatet av något som jag tror alla som känner till ”kalla kriget”-taktik förstår. Det kommer förklara alla kända detaljer kring flygkrascherna och avslöja minst en bov i dramat.

En klassisk taktik för att gömma ett flygplan på modern radar är att man lägger flygplaner strax bakom eller under ett civilt passagerarplan. (Folk har ibland sett dessa plan när de klantat sig, på nätet har folk vittnat om att de sett militärflyg väldigt nära passagerarplan.) Det är en supermakt som använder den här taktiken, de andra har inte mycket nytta av den, NATO, eftersom NATO har många utspridda landningsbanor över hela världen, så kan de haka på sina spionplan på passagerarplan över fientligt territorium och sedan landa på en flygbas inom räckvidden på andra sidan. Detta kan inte Kina, Ryssland osv göra i lika stor utsträckning, de kan i princip flyga över små länder i sina närområden på detta vis. Så vi kan vara säkra på att taktiken använts främst av NATO, vi vet att den använts av NATO i minst ett år. Detta är ett vidrigt övergrepp och NATO skall ställas till svars för ca 1000 människoliv, som de använt som mänskliga sköldar i sin ”Kalla kriget”-lek.

Det försvunna MH370 var på väg emot Kina när det försvann. Det fick ett NATO plan som ”piggy back”. Detta irriterade kineserna eller deras allierade(sannolikt Malaysia) och man besköt det militära planet, träffade det civila planet. Som nu ligger på botten i Gulf of Thailand. Radarkontakten som vände i Gulf of Thailand flög längs Thailändska gränsen och rakt över Malaysiska militärflygfältet i Penang innan radarkontakten mystiskt försvann. Var det malaysiska militärplanet som återvände till Penang under radarhöjd efter att låtsas krascha i havet. Huruvida det Malaysiska försvaret lyckades nedkämpa det amerikanska spionplanet vet vi inte, att det fattas en radarkontakt kan tyda på att det sköts ned, eller att det är ett ”stealthplan” och ger en radarkontakt som inte måste förklaras för civilister.

MH017 är en typisk NATO operation, NATO var desperata att få bra underrättelser från Östra Ukraina. Ryssar och i princip alla som är militärer vet när de amerikanska satelliterna passerar över huvudet. Detta har ingått i Sovjetunionens träningsprogram och givetvis även i ryska träningsprogram. Separatisterna har alla gjort militärtjänst i Sovjetiska armén och i Ukrainska armén, en del givetvis även i Ryska armén. Därför är det oerhört svårt att få satellitbilder som är bra, i värsta fall är de missledande. För att bryta det ryska informationsövertaget beslutade NATO att skugga MH017. Ukraina är en NATO operation, inte en NATO medlem, därför hölls den Ukrainska militärmakten, som man inte litar på för fem öre, helt i mörker om denna operationen. Samtidigt lyfter en bombrote med eskort från västra Ukraina, 3 plan. De två bombplanen skjuts ned av separatisterna med effektiva handhållna Strela eller Igla, Sovjets motsvarighet till ”Stinger” som plågade Sovjet under hela Afghanistankriget. Eskorten för bombroten stiger kraftigt enligt ryska radarbilder, sannolikt har den blivit uppmärksam på en märklig radarskugga kring ett civilt flygplan (själv eller av basen), när den kommer närmare skjuter den emot det militära spionplanet men träffar det civila passagerarplanet. (Den alternativa förklaring, att ryssarna omöjligt kunde låta ett spionplan flyga över Östra Ukraina och därför avfyrade BUK emot passagerarplanet och att den radarskugga ryssarna visar upp är spionplanet som vänder hem är också en möjlig förklaring. Men då hade NATO haft oerhört informationsövertag kring vad som hände kring MH017. Men de skulle inte kunna tala med folk om det, för då skulle de erkänna att de ägnat ett år åt att använda tusentals civila människoliv som mänskliga sköldar för provocerande militära manövrar, för att leka med sin fiende. Vilket vore värre än att säga att man själv sköt ned planet av misstag.)

Air asia QZ8501 på väg från Indonesien till Singapore och passerar militärflygfältet på Belitung i Indonesien. Enligt rapporter steg Air Asia kraftigt innan krasch, vilket tyder på att piloten gjorde något dumt, så dumt att ingen flyplanspilot gör något så dumt utom i ren desperation. Han försökte undgå en attack, men flög ett passagerarplan inte ett militärt plan, försöket att undgå attack från Indonesiskt stridsflyg var omöjligt. Oklart om stridsflyget bekämpade NATO spionplanet, men klart är att ingen spaning på Indonesiens flygfält kunde göras denna dag.

Detta sker i Sverige och Ryssarna är med jämna mellanrum uppe och markerar emot NATO plan som skuggar passagerarplan, senast var det ett SAS plan som media rapporterade att ryssarna flög ”nära”. Även Svenskt stridsflyg var uppe, kanske i samma ärende som ryssarna i fråga om SAS planet, då man inte accepterar vad skit som helst från NATO, SAS är våra civilisters plan. Detta förklarar alltså alla Ryska ”incidenter” över Östersjön under det senaste året.

Malaysia och Indonesien lutar kraftigt åt BRICS, inte minst ekonomiskt, men även i folkets lojaliteter. NATO är givetvis intresserad av om det finns militära samarbeten eller påtryckningar från Kina. Ukraina konflikten har lett till att västvärlden förlorade de finaste bitarna i skinksmörgåsen till BRICS, man hade inte kunnat uppbringa något bevis för direkt rysk intervention och började efter ett par månader bli desperata, ATOn skulle ha varit över på 10 dagar. De kunde bara inte tro på att den Ukrainska militären var så ineffektiv i att driva ut rebellerna. För NATO har aldrig mött en situation där deras reguljära trupper deserterar omedelbart de når fronten, de har alltid haft god moral i sina led. Denna desperation kostade hundratals människor livet och oavsett vem som sköt ned planen så har NATO använt 1000 människoliv och sannolikt tusentals andra, som mänskliga sköldar i en katt och råtta lek, de är lika ansvariga som om de mördat allihopa med sina bara händer.

Fy fan! Kallt eller varmt krig, det är alltid samma som drabbas!

5 kommentarer:

martin sa...

Kanske det mest foliehattigaste jag skrivit i mitt liv. Men jag är ju uppvuxen under kalla kriget, 7 år var jag när vuxna i skolan berättade att det finns folk där ute som med en knapptryckning kan förinta världen, den outtalade antydan i sättet de sa det var att de förmodligen skulle göra det också, när som helst. Jag tillhör en paranoid generation. :) Så det är Moscow rules som gäller:
Once is an accident.
Twice is a coincidence.
Three times is enemy action!

När jag ser det igen, så inser jag att jag lät mig färgas av mitt ställningstagande för Östra Ukraina. Den gör sig nämligen bättre och skulle gå lättare att ge spridning om jag lagt vinkeln lite annorlunda. Jag skulle gjort huvudtesen till att Ryssland och Kina skjuter ned civila plan för att dölja vad de håller på med i Ukraina och Sydkinesiska havet.

För huvudpoängen var att företeelsen att skugga civilt flyg med militärt flyg måste fördömas.

För övrigt röstade man i US Congress om vem som var ansvarig för MH017, så nu vet vi den "demokratiska" sanningen. Gissar att den executiva makten i USA ville dela lite på ansvaret, Ron Paul går igenom en av de bisarraste demokratiska omröstningar jag hört om i mitt liv.
http://www.ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2014/december/04/reckless-congress-declares-war-on-russia/

Anonym sa...

Först planet som försvann, och som fortfarande inte hittats och förmodligen aldrig kommer göra det? Vi kan åka till månen, men ett plan kan plötsligt bara försvinna utan att nånsin hittats. Det är både skrämmande och obegripligt. Planet som ryssarna sköt ner är också obegripligt. Samt nu åter igen har ett plan försvunnit-det har inte heller funnits?
En del pratar om trimudatriangeln där både plan och båtar försvinner spårlöst. Visst är det märkligt att det händer tre gånger. Men hur kan vi veta säkert att NATO har med det att göra? Vad vill dom uppnå med detta?

Anonym sa...

Marlene, på vilka grunder påstår du att ryssarna skjutit ner MH17? Det finns absolut inget i bevisningen eller vittnesuppgifter som tyder på detta. Däremot pekar det mesta numera på att kapten Voloshin med sin SU-25 skjutit en missil som träffat ena motorn och som tvingat ner planet på lägre höjd där han avslutat det hela med kanonskott mot cockpiten. Detta styrks av ögonvittnen på plats, skotthål och radarbilder, men även vittnesuppgifter på flygbasen från vilken Voloshin startade sitt uppdrag. Sen om det var ett misstag från Voloshins sida eller inte får väl utredas när haverikommissionen avpolitiserats och i stället börjar undersöka vad som egentligen hände.

Benny

martin sa...

Marlene,
det jag sagt är en konspirationsteori utan några egentliga bevis. Men Sydkinesiska havet är ett konfliktområde, mellan USA och BRICS. 3 passagerarplan kraschar under märkliga betingelser alla tre i områden av dispyt mellan USA och andra BRICS-länder. Ganska astronomiska odds, men inga bevis.

Det finns gott om militär radar i Sydkinesiska havet just nu. Så någon berättar inte allt de vet.

Samtidigt har vi flera incidenter där Ryssland velat titta närmare på passagerarplan i östersjön.

Det finns även rapporter om att Ryssland skuggat civila transportplan. Så företeelsen är inte enbart en NATO verksamhet. Kanske det var ryssarna som skuggade MH017? För Ryssarna vill se vad som händer i Ukraina? De hakade kanske på ett plan mellan vitryssland och mot Rostov?

Att man röstar i USAs parlament om en ansvarsfråga som normalt utreds av oberoende haverikommissioner är mycket märkligt.

I slutändan är det enda vi vanliga dödliga faktiskt vet, att 3 märkliga flygplanskrascher har skett över områden NATO är i dispyt om.

Benny,
jag tror att det inte är möjligt att hitta en haverikommisssion så oberoende att vi får veta sanningen. Vi talar om kallhamrade människor som kan tänka sig döda hundratals oskyldiga av oklara skäl. De kan nog pressa ett par individer i en haverikommission.

martin sa...

Nu är Air Asia planet officiellt kontroversiellt.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/air-asias-plan-kan-ha-exploderat/

Man grälar om varför planet var i småsmulor när de hittade det. Det spekuleras om hagel och tryckexplosion. Bägge ganska unika förklaringar varför en flygplanskropp gått i bitar.