söndag 1 juni 2014

Mot nazism och annat otyg i Ukraina (och annorstädes)

Jag var där, på Medborgarplatsen, och här är några bilder. Om några vänsterpartister var närvarande vet jag inte, här finns en debattartikel i Flamman som undrar över v:s hållning i Ukrainakonflikten.

Att svenska media skulle sluta mörka om viktiga saker i Ukraina, Syrien, eller annorstädes, kan vi nog bara drömma om. Som några talare får man nog använda 'sociala media', samt personliga möten av den här sorten, för att möta propagandastormen.



Hade EU haft ryggrad till att säga nej till USA:s planer kanske krisen i Ukraina hade kunnat undvikas.





'Amerika behöver inte ha ett självständigt Europa'




Det här kommer Bildt och hans kompisar aldrig att fatta!

4 kommentarer:

martin sa...

Såg fint ut. En demonstration som behövs och som jag tror måste systematiskt jobba för att öppna svenskens ögon. Tyvärr kunde jag inte gå då jag var 40 mil bort hos familjen.

Nazisterna i europa satsade massiva mängder pengar för sina mandat i EU-parlamentet. Det borde läggas krut på att forska i var de pengarna går.

Är det inte brottsligt att ta emot pengar från främmande makt för att åstadkomma politisk förändring nationellt?

Anonym sa...

Martin..det är så att Carl Bildt gjort det rumsrent att jobba för främmande makt (USA) utan att han kritiseras för detta. Det mest skrämmande är att "vår" utrikesminister även gjort sig känd som nazist-sympatisör i Ukraina, även detta utan en uns av kritik från svenska media, vilket får en verkligen att börja ifrågasätta flosklerna som sprids om oberoende media som man skryter om på SVT t ex. Benny H

Björn Nilsson sa...

Jag är inte säker på hur lagstiftningen ser ut, men det torde finnas paragrafer mot att utländsk makt skickar in pengar för att ändra statsskicket här. Men jag antar att det också finns någon diskret fotnot som undantar grupper som i själva verket tjänar de härskandes intressen.

martin sa...

Jag såg filmer och bilder igår som visade terrorbombningarna av civilbefolkningen i östra Ukraina. Det är bomber avsedda för "mjuka mål". Det är terrorbombningar för att kuva en civilbefolkning!

Jag minns när Sverige satt in attackflyg för att stoppa bombningar inom ett lands gränser. Men då rörde det sig förstås om beväpnade islamister, inte om civila som i Ukraina.

Vi måste avveckla tredje riket här hemma om vi skall kunna hjälpa Ukraina!