tisdag 26 april 2016

Första maj 1978, ett par talare

Första maj 1978 höll till mitt i stan: samling och start på Sergels torg, och sedan marsch till Kungsträdgården. Jag börjar lite löst med ett par av talarna:

Här har de inte kommit igång ännu, de två männen med mustasch mitt i bilden. De står på Kungsans scen och spanar ut över mängden.

Tycker jag känner igen den här killen, men namnet? Nyström eller något liknande, någon läsare som vet?

Om du inte vet vad denne man heter har du bott i ett grävlinggryt i Västerbotten de senaste sjuttio åren! Orkestern har spelat färdigt, trombonisten lägger ifrån sig instrumentet, talet börjar!

Jag lägger upp fler bilder, särskilt för att folk som tycker illa om Jan Myrdal skall få något extra att tycka illa om.

Det finns ett ansiktsuttryck här som jag har svårt att tolka.

Mer bilder från anno 78 kommer de närmsta dagarna! Stay tune to this blog!

3 kommentarer:

Pierre Gilly sa...

Den sista, med ungen är riktigt snygg.

Björn Nilsson sa...

Kanske en framtida proletär ledare som redan då spanade ut över de proletära massorna?

Pierre Gilly sa...

Förhoppningsvis levde föräldrarna både i den lilla och stora världen...