måndag 21 maj 2007

Den vackra sommaren som nervlugnare



Är inte detta sommaren när det är som vackrast? Grönt gräs och gula maskrosor i skön förening vid Ågesta i söndags, samt ett antal kossor som intar sin förmiddagsvila - ja, det luktade ju koskit över nejden också, och man fick se upp för att trampa i komockor, men så är det ju på landet! Det är dock en lisa för hetsade storstadsnerver att få skåda ut över denna sommaridyll en stund. En bit till vänster om korna finns det för övrigt en våtmark, och där spanade jag in en rödspov som pickade efter mat i dyn tills en argsint sothöna kom och störde den.

Efter att ha ägnat flera timmar åt att försöka uppdatera prenumerationen på mitt antivirusskydd känner jag mig än mer i behov av nervlugnande vyer. Ibland är datorn den dummaste man kan prata med, och det finns knappt något sätt att värja sig mot systembuggar i beställningsbilderna som leverantören inte säger något om. Man vet ju inte var felet ligger, och enligt min rätt långa erfarenhet av datorer kan felen ligga på ett ställe man aldrig kunde tänka sig.

Inga kommentarer: