tisdag 1 maj 2007

Det är fult med fördomar!

Just det, fult med fördomar, och det gäller inte bara andras utan också mina egna.

Som idag, när jag såg Vänsterns demonstration passera restaurang Zum Fransiskaner på Skeppsbron. Utanför satt några figurer med vad jag kunde se tämligen kortklippta frisyrer och stora ölsejdlar, och ett par av dem reste sig och ropade något. Jag tänkte, att det måste vara anti-demonstranter som tänkte häva ur sig något negativt. Men icke: När de ropade igen hörde jag tydligt: "Stoppa Borg i en papperskorg!"

Jaha, det var några som inte gillade finansministern de heller. Och jag som trodde att de var nån sorts ölhävande skinnskallar. Vad kan man säga om detta? - Till mig själv: dra inte för snabba slutsatser om folk. (Och kanske till finansministern: klipp dig och skaffa ett jobb!)

Inga kommentarer: