söndag 13 maj 2007

"Lägg ner skiten!"

... står det på en aftonbladslöpsedel med största krigsrubrikerna. Det gick inte så bra för Sverige i ett av årets största pseudohändelser. Jaha, än sen?

Jag hade TV:n på till tio (man måste ju vara storsint och öppen och titta litegrann i alla fall) sedan stängde jag av och gick och la mig. Det kunde Ola Salo & Co också ha gjort. Jag trodde att man skulle ställa upp med nya låtar i den här tävlingen, men de kom dragande med något som väldigt mycket påminde om engelsk trall-pop från 1960-talet. Jag minns till och med den gamla låten: "Love grows where my Rosemary goes" hette den när det begav sig. Vilka som spelade har jag däremot glömt, det var nog något one-hit-wonder som inte hördes av senare. Kunde inte Smålands-Ola ha kläckt fram något nyare som åtminstone lät lite originellt?

Kan man inte se det som att numera är östra Europa mycket bättre än den västra delen på att producera dynga? Kanske till och med originell dynga. Om Sverige skall kvala in i den där tävlingen igen kanske man får värva exempelvis någon indisk filmmusikskapare som kompositör - de kan ju koka rätt intressanta soppor på olika musikaliska spikar!

Inga kommentarer: