måndag 17 november 2008

Radio (Gabriela) Mistral


Ibland kollar jag var besökarna på bloggen kommer ifrån. När jag tryckte på den här länken hamnade jag hos en spanskspråkig radiostation i Norrköping, Radio Mistral. Som vanligt beklagar jag att jag inte kan så mycket spanska. Att läsa en del går väl an - jag uppfattade att Santiago de Chile är en av världens farligaste städer på grund av kriminalitet numera, så dit åker jag inte. Och man rapporterar om 923 miljoner svältande i världen, och 400 000 offentliganställda som strejkar i Chile. Dessutom plockade jag med mig teckningen härovan. Jag tycker den visar på höga ambitioner!

Undrar vad Norrköping blir på spanska? Villa Norte kanske? Radio Mistral måste väl vara uppkallad efter Gabriela Mistral, chilensk diktare som fick nobelpriset i litteratur 1945.

2 kommentarer:

Swimsuit Issue sa...

Radio mistral är kopplade till vänsterbloggar också väl? Eller är de några andra? Jag har iaf noterat att en spansk blogg dyker upp i widgeten titt som tätt numera.

Björn Nilsson sa...

Jo, de har en sådan där ruta i en marginal där senaste inläggen från vissa bloggar poppar upp. Även våra då, antar jag.

Man kanske skulle poppa upp bloggen med lite spanska hejaramsor i fortsättningen så att besökarna känner sig välkomna? Hola venceremos hasta mañana!