måndag 21 januari 2013

Plakatbärare



Det var återigen trassel med Stockholms pendeltågstrafik i förmiddags. Spårfel mellan Centralen och Södra station. Vissa tåg stannade inte vid Årsta. Tur att man inte behöver åka pendeltåg så ofta. Ett spår vid Södra station var avstängt och det behövdes lite extra dirigering för att folk skulle gå till rätt perrong. Jag tycker det var en bra idé att ställa upp några levande hänvisare i form av plakat och plakatbärare. Bättre än att det bara ropas något knappt hörbart i en högtalare då och då, och förvirrade människor kan få en muntlig förklaring.

Fast bäst vore väl en rejäl upprustning av spår, signaler, växlar, tåg och annat som i tid och otid går sönder!

***

Det här kanske skulle ligga på min Stockholms-blogg men jag funderar på dess framtid. En gång bröt jag ut stockholmsärenden från den här bloggen och skapade i stället Björnholm. Sedan blev det mer och mer av bildblogg av Björnholm, och jag skyfflade över de rena bildposterna till Björnbild i stället. Frågan är om jag skall stänga Björnholm och i stället lägga framtida stockholmsposter här i stället. Som alla vet så angår ju stockholmsfrågor hela landet - minst!

Inga kommentarer: