torsdag 20 december 2012

Något ruttet i Danmark?

Att danskar är konstiga har vi alltid misstänkt. Nu kommer verkligt skakande nyheter från Dagens N. Det är inte bara så att det INTE klipps bort/etniskt rensas disneyfigurer av olämpligt (stereotypt) utseende i filmen från tomteverkstaden - det är faktiskt så dj-t att man inte ens VISAR den filmen i Danmarks TV. Det är verkligen något ruttet i det landet ...!



(Har jag uppfyllt min trams-kvot på den här bloggen för i år? Förresten, har inte den där tomten ett otrevligt stereotypt tomte-utseende som kan vara diskriminerande?)

2 kommentarer:

Hannu Komulainen sa...

Även trams ska väl vara korrekt :-)

Enligt DN-artikeln du länkar till är det bara avsnittet med tomtens julverkstad som inte ingår i den danska versionen av denna omistliga västerländska jultradition!

"DN.se ber om ursäkt för att den första versionen av denna artikel visade sig vara felaktig. På grund av tekniska problem tog det lång tid att få texten rättad." Man anar ugglor i mossen - vad kan dölja sig bakom dessa "tekniska problem"?

Själv har brukar jag numera somna efter några få minuter med Kalle Anka och hans vänner. Fast det kan ju beror på julskinkan.

Björn Nilsson sa...

Själv håller jag mig vaken - brukar nämligen gå och diska vid den tiden. När K. Anka är färdig är det dags för jultomten att komma ... hurra!