lördag 22 augusti 2009

Anslagstavletokern är tillbaka


Observera den stirriga blicken - så konsternerad blir man när man skall försöka uttyda budskapet på anslaget nedan!


Jag har tidigare varit stygg mot Fritz Nietzsche och jämfört hans Zarathustra med en toker som för en del år sedan fyllde anslagstavlor i Stockholm med sina oläsbara predikningar. Då antog jag att tokern kanske slutat sin verksamhet, men här är vad jag fann denna lördag eftermiddag i utkanten av Årstafältet - om det inte är samma person som är igång nu så är det en skicklig imitatör:



Här har vi så att säga "hela bilden", men om den verkar oklar så klicka gärna på den för större format. Hjälper inte det så kanske en närbild av nedre högra hörnet gör det lättare:



Dock, det kanske är roligare att titta på en bild om det textade budskapet är svårt att uppfatta:




Tidigare vänligheter och ovänligheter om Nietzsche på denna blogg:

1 2 3 4 5

2 kommentarer:

Pierre Gilly sa...

Teckningarna är ett nytt inslag. Inte dåliga heller. Förföljesemani verkar vara reserverat åt begåvade människor.

Björn Nilsson sa...

Jag tycker de verkar lite barnsliga, något i stil med Siri Derkerts krafsande i blöt betong på Östermalmstorgs T-banestation.

Är det brist på förföljelsemani som ödelagt min egen inte ens påbörjade konstnärskarriär då?