måndag 17 augusti 2009

Jag saknar humor


Bild från Aftonlövet idag.

Jag saknar humor. Det är sant. Det står här. Och anledningen till det är att jag kritiserade det här, men fick svar från diverse håll att det var ju bara skämt! Skulle nog säga att det snarare luktade skämt.

Men ur min synvinkel var det ju ändå komiskt att fotbollsidioterna gjorde något snarliknande som skulle vara "roligt", och som verkligen satte pekfingret på det här : Man skall inte försöka sig på humorbranschen så där utan vidare, för komik är ofta svårare att få till rätt än dramatik. Jag tror inte överlevande bosnier eller de kvarlevande efter dödsoffren i Malexander, och andra som drabbades av unge herr Arklöv, är så jäkla roade. Det gäller nog de som kom i vägen för Charles Manson och hans knäppisar också.

Det är alltså bättre att vara en gravallvarlig men lyckad kommunist än ett misslyckat kommunist-wannabe!

Inga kommentarer: