söndag 8 februari 2009

Ny lördag i Uppsala

Jag var i Uppsala igår och lyssnade på intressanta föredrag i stort sett hela dagen. Men jag hann också kila ut ett varv på stan innan tåget gick hemåt igen, och det blev en del bilder. Och - som vanligt - tittade jag in på Konserthuset. Trodde jag var färdig med fotandet där, men det dyker upp nya vinklar som gör sig på bild!



Det där hålet bredvid och över rulltrappan ger mig svindel! Människorna på väg ner såg ut som ett arabiskt (?) bröllopsfölje. Kanske hade de varit högst upp i huset för att fotografera varandra med Uppsalas stadsprofil i bakgrunden - det går bra med de stora fönstren däruppe.



Detta blir som en kubistisk målning.



Ensam väntar kaffemaskinen på gästerna.



Här glider färger och former ihop till nästan kaos!

Fler bilder kommer under dagen.

Inga kommentarer: