söndag 14 juni 2009

Häftiga forsar


Bloggkollegan Nicke i Emmaboda brukar presentera fina bilder varje månad av en stilla bäck ute i den småländska skogen. Här kommer jag med något som inte är en stilla bäck, utan snarare en rytande jokk som häftigt kastar sig nedför Abiskodalen i riktning mot Torne träsk! Klicka på bilden så blir den större - fast det är ju två sammanlagda bilder. Den lilla bilden visar hur vattnet skurit sig ner genom berget och bildat en djup fåra. Jag skulle inte vilja ramla i där!

Från Konfliktportalen.se: Anders_S skriver Regeringens vanliga tvångsåtgärder, andread0ria skriver Rock’n’roll i Teheran, Cvalda skriver Partiet kan dra åt helvete och politiken intresserar mig inte, Björn Nilsson skriver Spelar valfusk någon roll?, kimmuller skriver Ganska trivsam tillställning igår

2 kommentarer:

Kerstin sa...

OK, vänta till nästa års islossning så ska jag lägga ut en bild på en rasande Ätran (som vi bara bor c:a 4 km ifrån), med forskar och allt :-). Den brukar svämma över ordentligt och bli bred som en Norrlandsälv vid den tiden och med stora mängder forsande vatten.

Ska kolla hur den ser ut nu förresten, och kanske lägga ut en bild redan nu. Blir nästa gång jag åker in till byn för att handla mat, i slutet av veckan.

Björn Nilsson sa...

Ja gör det!