fredag 27 juli 2007

Utsikt hem mot Söder


Den här bilden är tagen på en bergsklack mellan gamla och nya järnvägsbron över Årstaviken. vid de södra brofästena. I bakgrunden till vänster höjer sig Högalidskyrkans mäktiga profil och Tantolundens gröna backar. Gräset håller på att gulna, men lika gult som bestånden av renfana (de gula blommorna närmast på bilden) blir det inte. Renfana var förresten användbar som medel mot loppor förr, och jag undrar om det inte går att använda den som färgväxt också. (Klicka på bilden så syns blommorna och allt det andra mycket bättre!)

Hoppas bilden inte försvinner. Jag har problem med en del bilder som bara går upp i rök (eller rättare sagt: bara lämnar en tom ruta efter sig). Har haft kontakt med mästerbloggaren Jinge som kollegialt har tipsat om åtgärder men tyvärr inte hittat någon lösning ännu (är man inte datasnille så är man inte). Kan bara se att länken mellan inlägget och bilden på något sätt är bruten. Det verkar lite fånigt med ett inlägg som hänvisar till bilder - som min fotosafari i närmiljön - så hittar jag ingen lösning drar jag nog tillbaka berörda poster. Som man säger: "Tillbaka till ritbordet". (Eller sa förr, innan all konstruktion lades över på datorer,)

Inga kommentarer: