torsdag 5 mars 2009

Sparka Hitler i häcken med musik


Det finns en musiksajt som heter Spotify som har mycket att bjuda på. Till och från har jag roat mig med att försöka hitta gamla låtar som jag mer eller mindre dimmigt minns ur forntiden där. Ibland lyckas det, med hjälp av en halvhygglig sökfunktion.

Urvalet är stort och jag testade, och hittade, en serie låtar som kom till under Andra världskriget och gavs ut på CD för några år sedan. Är du intresserat så gå in på Spotify och sök på Kickin' Hitler's butt. Spike Jones and his City Slickers kör sin klassiska Der Fuehrer's Face, The Almanack Singers (med bland annat Pete Seeger) kör en häftig squaredance-grej som heter Round & Round Hitler's grave. Leadbelly och Josh White är andra kända namn som sjunger ut. En del är okända för mig. Dock inte Golden Gate Quartet, väl mest kända från gospelbranschen, som sjunger om Stalin. Och det är så där förvirrat religiöst-amerikanskt så man undrar om de visste vad de höll på med egentligen. Men herr Hitler fick ju en redig spark i baken i alla fall.

2 kommentarer:

Lily sa...

You can also check this app :
spotify premium apk free

Nawazz sa...

Hi This is SRK i'm suggesting you this is app Forgotton Anne Mod Apk